De Kindertelefoon

KINDERTELEFOON-DEF-LOGODe Kindertelefoon

Word je gepest, heb je problemen thuis, ruzie met je vrienden of ouders of voel je je rot, dan kun je bellen of chatten met De Kindertelefoon. Natuurlijk kun je ook eerst bij de verschillende topics op onze site kijken. Wellicht kun je daar je antwoord vinden. De Kindertelefoon is er voor alle kinderen en jongeren tussen de 8 en 18 jaar.

Medewerkers bereiken
Kun je op de website of het forum geen antwoord vinden of wil je graag een vrijwilliger van De Kindertelefoon spreken dan kun je ons bereiken door te bellen of te chatten.

Bel: 0800-0432 (gratis)

Chat: via de chatbutton op onze site
Chatten en bellen kan van maandag tot en met vrijdag van 11 tot 8 uur en in het weekend en tijdens feestdagen van 14 tot 20 uur.

Op de website kun je altijd terecht. Ben je tussen de 8 en 13 jaar dan kun je daar berichten achterlaten bij Gedichten, Help Elkaar, Droomkussen of de Klaagmuur; ben je tussen de 13 en 18 jaar dan kun je berichten plaatsen op het forum, bij Gedichten of in de Shout Out.

Anoniem
Als je met De Kindertelefoon belt of chat hoef je niet je echte naam te zeggen, want De Kindertelefoon is anoniem. Ook vertellen wij nooit iets door aan anderen. Als je in nood zit zullen we je in contact brengen met iemand die jou verder kan helpen. Bijvoorbeeld iemand van een Veilig Thuisregio. Dat doen we alleen als jij dat wilt en daar toestemming voor geeft. De vrijwilligers van De Kindertelefoon komen niet naar jou toe en zullen ook nooit zomaar contact met je opnemen. Jij bent degene die belt of die chat.

Respect
De Kindertelefoon vindt respect voor kinderen heel belangrijk. Ieder kind moet namelijk kunnen praten over een probleem. Maar wij vragen van kinderen om ook respectvol met ons om te gaan. Het is niet de bedoeling De Kindertelefoon te gebruiken voor verveling, voor ongein of gescheld. Daarmee hou je een lijn bezet voor kinderen die wel een serieuze vraag of probleem hebben.

Wie zijn wij
De Kindertelefoon is een organisatie met een grote groep vrijwilligers die het belangrijk vinden dat er een plek is waar kinderen en jongeren in vertrouwen kunnen praten over een probleem en waar zij advies, informatie en ondersteuning kunnen krijgen. De vrijwilligers werken op verschillende plaatsen in Nederland vanachter de telefoon of chat of als moderator van het forum.

Alle vrijwilligers volgen eerst een training waarin ze leren hoe ze met kinderen en jongeren kunnen praten via de telefoon en chat, met wat voor problemen de kinderen en jongeren kunnen zitten en hoe ze samen kunnen nadenken over een oplossing.

Bron: https://www.kindertelefoon.nl